12 Mart 2013 Salı

Gıda ambalajları sağlıklı mı?


Anne olduktan sonra, hayata farklı pencerelerden bakmaya başlıyorsunuz.
En azından benim önümde öyle pencereler açıldı ki; şaşırdım kaldım. Çocuklarımıza sağlıklı gıdalar bulmaya ve yedirmeye çabalarken (meyve, sebze, su, yoğurt, bisküvi, çikolata…) bir de baktım ki ambalajları tehlike saçıyor.

Çocuklara yönelik ürünlerin, sağlıklı olacağına dair bir inancım vardı. Etiketleri okumaya, ambalajların altındaki işaretlere bakmaya başladığımda ise; bu kanının ne kadar yanlış olduğunu gördüm.

Bir ürün aldığınız da,  ürünün ambalajının üzerinde/altında bir takım derecelendirme sayı ve işaretleri bulunur ve bu işaretler hangi tür malzemeden imal edildiğini ve geri dönüşebilir bir malzeme olup olmadığını anlamamıza yardımcı olur.

Aldığınız ürünün altında, küçük üçgenin içinde 5, altında da PP yazmıyorsa bu plastik ürünü kullanmamak yerinde olacaktır.Yapılan araştırmalarda plastikler içinde POLİPROPİLEN(PP)’nin en güvenli plastik grubunda olduğu görülmüştür.

Polipropilen malzemesinden imal edildiğini gösteren işaret”


Peki plastiklerde neden bu işaret ve numarayı arayacağız? Gıda ile temas eden bu ambalajların içeriğinde bulunan zararlı kimyasallar, bir süre sonra çözünerek gıdanın da içeriğini değiştirmektedir. Yapılan bilimsel araştırmalar zararlı plastiklerin, kanser de dahil olmak üzere bir çok  hastalığa neden olabileceğini göstermiştir.
Sağlıklı bir yaşam için, zararlı plastiklerin -ki kafa karışıklığına neden olmamak için şimdilik bu numaraları yazmıyorum- yerine daha sağlıklı olan cam, toprak ya da 5PP içeren plastik ambalajları tercih etmek yerinde olur.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder